Problemen met inloggen of wachtwoord wijzigen

Heeft u problemen met inloggen of wachtwoord wijzigen op MijnVBO.nl? Raadpleeg dan onderstaande informatie of neem contact op met VBO. (Alleen voor VBO-makelaars en taxateurs)

Het inloggedeelte van MijnVBO is alléén voor VBO-leden. Controleer eerst uw aansluitingsnummer en wachtwoord. Let goed op het gebruik van kleine letters of hoofdletters en of u niet per ongeluk ‘Caps Lock aan’ of ‘Num Lock uit’ hebt staan. Reset eventueel uw wachtwoord via ‘Wachtwoord vergeten, verlopen of activeren?’ op de inlogpagina.

De vorige gebruiker is niet goed uitgelogd. U kunt het beste eerst op uitloggen klikken. Elke gebruiker heeft namelijk zijn eigen rechten.

Vraag een nieuw wachtwoord aan. U krijgt dan een mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

  • Ga naar ‘Wachtwoord vergeten, verlopen of activeren?’.
  • Vul uw aansluitingsnummer in (afb. 1) en klik op ‘Versturen’.
  • U ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met daarin een link.
  • Klik op de link ‘Wachtwoord wijzigen’ om een nieuw wachtwoord in te stellen (afb. 2).
  • Maak een sterk wachtwoord aan conform de voorwaarden (afb. 3).
  • Klik op ‘Opslaan’ en uw wachtwoord is aangemaakt.

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

Start opnieuw de procedure om een wachtwoord te wijzigen. U ontvangt dan wederom een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Het kan zijn dat u wel uw wachtwoord correct hebt gewijzigd bij MijnVBO, maar dat in het geheugen van uw eigen webbrowser of eigen wachtwoordmanager uw oude wachtwoord nog is opgeslagen.

Advies: verwijder uw oude opgeslagen wachtwoord(en) uit uw uw browser en/of wachtwoordmanager.

Hulp nodig bij oude wachtwoorden verwijderen uit uw browser? Ga naar ‘tip: opgeslagen wachtwoorden wissen’

Let op! Controleer ook of u niet per ongeluk ‘Caps Lock aan’ hebt staan bij inloggen of had staan bij wachtwoord aanmaken. Bij twijfel, start opnieuw de procedure om een wachtwoord te wijzigen.

Het kan zijn dat uw provider/mailserver berichten blokkeert (spam) die afkomstig zijn van afzenders waarvan het e-mailadres niet in het adresboek van de ontvanger staat.

Ons e-mailadres toevoegen als veilige afzender

  • Voeg het domeinnaam @vbo.nl aan lijst met ‘Vertrouwde/Veilige afzenders’
  • Voeg het domeinnaam @vbo.nl aan uw adresboek

Hulp nodig bij toevoegen aan lijst met veilige afzenders?

E-mail nog steeds geblokkeerd/niet ontvangen? Neem contact op met de beheerder en/of provider van uw mailserver. Indien bovenstaande oplossingen niet voldoende zijn, dan wordt het e-mail geblokkeerd door uw eigen mailserver. De beheerder van uw mailserver kan de hierboven vermelde domeinnaam alsnog toevoegen aan ‘Veilige afzenders’.

Komt u er niet uit? Neem contact op met VBO, via ledenservice@vbo.nl o.v.v. uw aansluitingsnummer of via de webchat applicatie.